معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از مشاغل گروه یک کشور ۳۵ درصد، گروه۲ بیش از ۴۵ درصد و درمجموع حدود ۸۰ درصد از انواع صنوف کشور هم‌اکنون فعالند. امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده که هنوز در فهرست مشاغل غیرضروری هستند، به فعالیت مشغول نشوند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

تعطيلي مشاغل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر  محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از مشاغل گروه یک کشور ۳۵ درصد، گروه۲ بیش از ۴۵ درصد و درمجموع حدود ۸۰ درصد از انواع صنوف کشور هم‌اکنون فعالند و امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده که هنوز در فهرست مشاغل غیرضروری هستند، همچنان به فعالیت مشغول نشوند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

فرهادی تاکید کرد: بازرسان وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در مکان‌های مجاز پیگیری می‌کنند. اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به عهده تمامی دستگاه‌ها است و رعایت آن الزامی است.

او با اشاره به این که طی دو هفته تعطیلی (یکم تا ۱۴ آذر) حدود ۹۰ درصد محدودیت‌ها در سطح کشور اعمال شد، گفت: استفاده از ماسک و تهویه مناسب در همه محل‌ها شرط اصلی مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: بیماری کرونا به دو سه طریق گسترش می‌یابد. فعالیت فهرست گروه شغلی ۱ و ۲ آغاز شده و ما باید بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

فرهادی با بیان این که تا حدود ۹۰ درصد محدودیت‌ها رعایت شده و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف چشمگیر است، گفت: اگر چند اصل بهداشتی رعایت نشود، ممکن است به محدودیت‌های سختگیرانه برگردیم.

این مسئول گفت: در واحدهای کسب و کار و ادارات باید تهویه هوا صورت گیرد. دست‌کم در هر ساعت ۵ تا ۱۰ دقیقه پنجره‌ها را باز کنیم تا هوای تازه وارد فضای کار شود.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

کد خبر 571221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha